Analyse met openbare bronnen leidt tot kennis
Klanten werven die uiteindelijk hun factuur niet betalen is weggegooid geld. Door een goed betaalprofiel te creëren van klanten, debiteuren en prospects ben je in staat om wanbetaling te beperken of zelfs te voorkomen. Dit bespaart geld in het acquisitietraject en een snellere betaling van je facturen zorgt voor een positief effect op jouw cashflow. Data Insights is de basis voor waardevolle klantrelaties en minimaliseren betaalproblemen.
Met data van jouw klantgegevens is het mogelijk om te rubriceren en segmenteren. Daarmee krijgen we veel meer informatie en inzicht in klantsegmenten. Handig om bijvoorbeeld onderscheid te maken op basis van omzetgegevens, duur van de klantrelatie, betaalgedrag of recente orders. Als je externe postcodedata toevoegt komt er veel meer informatie beschikbaar over jouw klanten. Dit helpt om een goed klantprofiel samen te stellen. Hiermee ben je in staat om jouw klantcontactstrategie aan te passen aan de verschillende doelgroepen.
Wij maken gebruik van ons segmentatiesysteem op basis van postcode, dat maandelijks gevoed wordt door nieuwe updates van openbare bronnen. Zo hebben wij inmiddels ruim 200 kenmerken gedefinieerd van alle 410.000 6-positie postcodes in Nederland en een 30-tal kenmerken van 1,5 miljoen bedrijven.
Wij voldoen aan de privacywetgeving en kunnen met deze gegevens onze klanten helpen bij het opzetten van interessante segmentatiemogelijkheden.